Michiel Van Loo

Michiel is van echte "Lootse" makelij ! Zijn roots wortels liggen in 't Kapelleken , waar hij 25 jaar woonde met moeder (Ann Moerenhout - directeur VBS St-Jozef) en vader (Erwin Van Loo - onderwijzer).  Hij vormt reeds meer dan 4 jaar een koppel met zijn vriendin Yasmine.  Ze dragen Lochristi in hun hart en kochten dicht bij de dorpskern van Lochristi onlangs samen een huis.

Toen hij 5 jaar was, trok Michiel voor het eerst de voetbalschoenen aan bij "Begonia Lochristi".  Daar speelt hij nu nog bij de "eliteploeg" van de zondagsreserven.  Mede daardoor is Michiel ook heel vaak betrokken bij het "levende Lochristi" rond de voetbalvelden en in het dorp.  Michiel had reeds van jongs af aan veel interesse in alles wat met Vlaanderen te maken had.  Het Vlaams gevoel is hem dus niet vreemd.  Wellicht kreeg hij dat voor een deel van thuis mee.  Hij besloot echter zelf om lid te worden van N-VA en maakt nu reeds 5 jaar deel uit van het bestuur.

Als opvoeder/begeleider van jongeren met een beperking heeft hij al heel wat mensenkennis opgedaan. Nog voor hij beroepshalve aan de slag ging, trok hij op vrijwillige basis heel vaak op kamp met VZW Bloemenstad, waar die kinderen toch een beetje vakantiegevoel konden opsnuiven.  Michiel vindt engagement van levensbelang.  Niet toekijken, maar actief deelnemen.  Daarom en daarvoor wil hij zich ook in Lochristi inzetten.

Daarnaast gaat zijn aandacht ook uit naar sport, jeugd, veiligheid  en de zorg voor onze senioren.  Hij wil dat elke Lochristinaar fier is op zijn afkomst en zijn eigen identiteit. "Van Loo voor Lo".... duidelijker kan het niet zijn.